במסגרת שיעורי תנ"ך למדנו בתחילת השנה על חציית הירדן ע"י יהושע ובני ישראל. דיברנו על חציית הירדן ע"י בני ישראל בהנהגת יהושע לכיוון ארץ כנען. שמתי לב שהתלמידים אינם מכירים היטב את כיווני רוחות השמיים. לכן, למדנו בכיתה על הכיוונים הראשיים והכיוונים המשניים בשושנת הרוחות. לאחר מכן רציתי לתרגל את הנושא בדרך קצת שונה..
הצגתי בפני התלמידים את Google Maps. הם כבר הכירו את המפות בתחילת שנה"ל כאשר טיילו בעולם באמצעות והתנסו ב- Sreet View. המפה הראשונה שעלתה היא כמובן מפת בת- ים. זו היתה הזדמנות נהדרת לשוחח עם התלמידים על מה Google יודעים עלינו לפי המיקום שלנו והאם זה טוב או לא..
לאחר שהתבוננו במפת הרחובות של בת ים, תרגלנו את הכיוונים במפה ע"פ הרחובות באמצעות השלמת שם הכיוון במשפט ועוד. התלמידים תרגלו את מיקום הרחובות אחד ביחס לשני ע"פ הכיוונים וכתבו משימות בעצמם.
הצגתי בפני התלמידים את Google Maps. הם כבר הכירו את המפות בתחילת שנה"ל כאשר טיילו בעולם באמצעות והתנסו ב- Sreet View. המפה הראשונה שעלתה היא כמובן מפת בת- ים. זו היתה הזדמנות נהדרת לשוחח עם התלמידים על מה Google יודעים עלינו לפי המיקום שלנו והאם זה טוב או לא..
לאחר שהתבוננו במפת הרחובות של בת ים, תרגלנו את הכיוונים במפה ע"פ הרחובות באמצעות השלמת שם הכיוון במשפט ועוד. התלמידים תרגלו את מיקום הרחובות אחד ביחס לשני ע"פ הכיוונים וכתבו משימות בעצמם.
אפשרויות נוספות:
לצאת עם אמצעים ניידים לחצר ביה"ס, לכתוב הוראות מסלול הליכה באמצעות הכיוונים הראשיים, תוך שימוש ב- Google Maps.
להכין כתב חידה במשחק "חפש את המטמון" המשלב הכוונה של כיווני ארבע רוחות השמיים. את החידות ניתן להציג כקוד
QR.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה