1 בנובמבר 2016

לוח אינטראקטיבי בכיתה- כדאי?

רבות כבר נכתב על היתרונות והחסרונות של הלוח האינטראקטיבי בשימוש בתוך כיתות הלימוד.
יש הטוענים שהוא כבר לא רלוונטי בעידן של טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית וכניסת מחשבים ניידים לכיתות. בעידן בו ניתן לחבר כל טאבלט/ מחשב נייד למקרן, בשביל מה צריך לוח אינטראקטיבי?
התחלתי ללמד באמצעות הלוח האינטראקטיבי לפני כשבע שנים כשהתקינו אותו אצלי בכיתה לשמחתי הרבה. היתרונות הגדולים בשימוש בלוח האינטראקטיבי לדעתי הם העלאת המוטיבציה אצל התלמידים והרצון שלהם להשתתף בשיעור וגיוון תהליך ההוראה- למידה. כשאני מתייחסת לשימוש בלוח אני לא מתכוונת כמובן כלוח עליו מקרינים סרטונים מ- YouTube (...) אלא שימוש בתוכנה ובאמצעים הנלווים לו. אחוז ההשתתפות בשיעור בו נעשה שימוש בלוח אינטראקטיבי עלה פלאים והגיע אפילו ל- 100% השתתפות של התלמידים בכיתה. מעבר לפעילות הנעשית בשיעור, התלמידים מגלים סקרנות גם בצד הטכני.. איך מוסיפים צורות.. איך מוחקים ועוד... לראות את ההתלהבות של התלמידים כשאני מפעילה את הלוח, את הרמת האצבע להשתתף עוד לפני שמתחילה הפעילות, זה אומר הכל..

על היתרונות והחסרונות של הלוח האינטראקטיבי ניתן לקרוא כאן
(גילוי נאות: פרופ' גילה קורץ וד"ר אתי כוכבי הן מרצות במכללה בה אני לומדת)
מאמרים ומחקרים נוספים כאן

פעילות מיון מילים לשם עצם, שם תואר ופועל





אין תגובות: