17 בספטמבר 2016

מיני פרוייקט- "מה מיוחד ב..."

מיני פרוייקט: "מה מיוחד ב..."
שבועיים לפני שיוצאים שוב לחופשה... ראש השנה מתקרב...
ישבנו וחשבנו איזה פרוייקט אפשר לעשות בחודש בלבד.. החלטנו על מיני- פרוייקט בנושא "מה מיוחד ב..."
הכנו רשימת מילים. התלמידים יחקרו מה מיוחד בכל מילה.
בשלב הראשון, עבודה לשונית על המילה "מיוחד": מהו השורש, מהו הפירוש המילוני, כתיבת מילים נוספות לאותה משפחה.
בשלב השני התלמידים יתחלקו לקבוצות וכל קבוצה "תדוג" שלוש מילים הכתובות על דגים (למידה חווייתית).
לאחר מכן כל תלמידי הקבוצה יחקרו מה המיוחד במילה אותה "דגו".
בשלב השלישי יגלו התלמידים מהו הדבר המיוחד בהם עצמם. מהם החוזקות שלהם, במה הם טובים.. זהו השלב המשמעותי במיוחד עבורי.
התוצר הסופי במיני- פרוייקט זה יהיה תמונות הילדים עם הכיתוב "אני מיוחד ב..." את כל התמונות נציג בכיתה תחת הכותרת "המיוחדים של ורד".

בחרתי לפתוח את הנושא בהצגת סיפור חייו של אדם מיוחד בשם בזה נבבה. נחשפתי לסיפורו בהרצאה ששמעתי מפיו. 
ניתן להתרשם מסיפור חייו בכתבה ששודרה בערוץ1:


הצגתי את סיפור חייו בפני התלמידים באמצעות תוכנית טלויזייה לילדים הנקראת "תראו אותי" בהנחיית אברי גלעד. תוכנית זו אהובה מאוד אצל הילדים ונהגתי להראות בפני תלמידי כיתתי בעבר. 


כל כך אוהבת לראות את הסקרנות אצל התלמידים, את ההתעניינות שלהם, לשמוע את השאלות שלהם.. זו הזדמנות נפלאה לשוחח על קשיים, מוגבלויות, איך מתגברים על כל קושי.. איך לא מוותרים ומנסים שוב.. כח הרצון..
מלבד המסר החשוב שיש בסיפור חייו של בזה נבבה, ניצלתי את ההזדמנות לשלב קצת גיאוגרפיה- באיזו יבשת נמצאת אתיופיה (מולדתו של בזה), באיזו מדינה נמצאת בייג'ינג (שם השתתף בזה באולימפיאדה) וגם קצת חשבון- קריאת מספר הצפיות בסרטון... בנוסף שוחחנו על משמעות הלייקים וגם נשאלה השאלה: האם מספר הצפיות בסרטון הוא מספר האנשים שצפו?.. חומר למחשבה..


חייבת לציין שהשיעור היה מרתק.. הסרטון עורר המון שאלות אצל הילדים, המון חשיבה ומסקנות אישיות.
כמו שאחד התלמידים ענה כששאלתי מה למדתם מהסיפור של בזה: "למדתי שגם אם נופלים ולא מצליחים צריך מייד לקום ולנסות שוב". למידה משמעותית כבר אמרתי?...








תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מרתק ומשמעותי!
חשוב לחשוף את התלמידים לאנשים כאלה...מלאי אופטימיות המתגברים על הקשיים.