בכיתת בת ים, המקום הפיזי בו מתרחשת הלמידה הוא מרחב למידה המקיים ומקדם פדגוגיה.
לפני שלוש שנים, כשמודל כיתות בת ים יצא לדרך, התבקשתי לחשוב כיצד אני רוצה שתיראה הכיתה שלי. היה ברור לי שזוהי הזדמנות לחולל שינוי. המילה הראשונה עליה חשבתי בהקשר לעיצוב הכיתה היתה "בית". רציתי שהתלמידים שלי יכנסו לכיתה וירגישו בבית. שיהיה נוח ונעים. כמובן שתהליך התכנון של עיצוב המרחב הפיזי חייב לקחת בחשבון יצירת מרחבי למידה בהתאם ללמידה החדשנית המתרחשת בכיתות בת ים. לא עוד קישוט קירות הכיתה, תליית כותרות וכרטיסי ניווט על גבי הקירות. היה ברור שזה חייב להשתנות.
כך זה נראה פעם:
החלטנו לשתף את תלמידי הכיתה וביום הראשון שאלנו: "כיצד אתם רוצים שהכיתה שלנו תיראה". הילדים הפליגו על כנפי הדמיון והתשובות היו מגוונות. אולם, היה דבר משותף לכולם והוא הרצון להרגיש כמו בבית, שיהיה נעים וכיף ללמוד.
כל מורה בכיתות בת ים קיבלה חופש פעולה לעצב את כיתתה. אני כרכזת תקשוב בחרתי לשלב במרחב הפיזי של כיתתי אייקונים של אתרים ואפליקציות מוכרים בהם נעשה שימוש בתהליכי הוראה- למידה בכיתה.
כך הכיתה נראיתה בהתחלה:
בשנה האחרונה שונה עיצוב המרחב הפיזי וכך נראית הכיתה שלי כיום:
עוד על עיצוב סביבות למידה במודל כיתות בת ים ניתן לקרוא כאן
לפני שלוש שנים, כשמודל כיתות בת ים יצא לדרך, התבקשתי לחשוב כיצד אני רוצה שתיראה הכיתה שלי. היה ברור לי שזוהי הזדמנות לחולל שינוי. המילה הראשונה עליה חשבתי בהקשר לעיצוב הכיתה היתה "בית". רציתי שהתלמידים שלי יכנסו לכיתה וירגישו בבית. שיהיה נוח ונעים. כמובן שתהליך התכנון של עיצוב המרחב הפיזי חייב לקחת בחשבון יצירת מרחבי למידה בהתאם ללמידה החדשנית המתרחשת בכיתות בת ים. לא עוד קישוט קירות הכיתה, תליית כותרות וכרטיסי ניווט על גבי הקירות. היה ברור שזה חייב להשתנות.
כך זה נראה פעם:
צילום: דוד גל
כל מורה בכיתות בת ים קיבלה חופש פעולה לעצב את כיתתה. אני כרכזת תקשוב בחרתי לשלב במרחב הפיזי של כיתתי אייקונים של אתרים ואפליקציות מוכרים בהם נעשה שימוש בתהליכי הוראה- למידה בכיתה.
כך הכיתה נראיתה בהתחלה:
וכך היא נראתה עם הלוחות:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה