כמו שכתבתי כבר כאן, השנה אני מלמדת קבוצה של תלמידי שילוב מכיתות ו' ואני מחפשת דרכים יצירתיות ללמידה קצת שונה, במטרה לגרום להם לשתף פעולה ולגלות עניין בשיעור.
נושא נוסף שבחרתי הוא מתוך עולמם של התלמידים והוא כמובן כדורגל. בחרתי להתמקד בשחקן האגדי פלה. הכנתי טקסט עבור התלמידים, הלקוח ממקורות שונים ברשת. הקפדתי ששמו של השחקן לא יופיע בטקסט, זאת על מנת שהתלמידים יצטרכו לזהות בעצמם את נושא הטקסט. את המשפטים בטקסט על פלה גזרתי לרצועות. בנוסף, הכנתי כרטיסיות של מילות שאלה. השיעור עצמו התקיים סביב לוח משחק מסלול פשוט, עם חיילים וקובייה, כאשר כרטיסיות מילות השאלה מפוזרות על השולחן. ניתן להשתמש בלוח מסלול זה לתרגול כל נושא הנלמד בכיתה.
נושא נוסף שבחרתי הוא מתוך עולמם של התלמידים והוא כמובן כדורגל. בחרתי להתמקד בשחקן האגדי פלה. הכנתי טקסט עבור התלמידים, הלקוח ממקורות שונים ברשת. הקפדתי ששמו של השחקן לא יופיע בטקסט, זאת על מנת שהתלמידים יצטרכו לזהות בעצמם את נושא הטקסט. את המשפטים בטקסט על פלה גזרתי לרצועות. בנוסף, הכנתי כרטיסיות של מילות שאלה. השיעור עצמו התקיים סביב לוח משחק מסלול פשוט, עם חיילים וקובייה, כאשר כרטיסיות מילות השאלה מפוזרות על השולחן. ניתן להשתמש בלוח מסלול זה לתרגול כל נושא הנלמד בכיתה.
מהלך המשחק:
כל תלמיד בתורו זורק את הקובייה, מתקדם עם החייל על גבי הלוח וכאשר עוצר בסימן שאלה עליו להרים מה"קופה" רצועה ובה משפט מהטקסט. עליו לקרוא בקול את המשפט ולחבר לו משפט שאלה (ניתן להיעזר בכרטיסיות של מילות השאלה). בנוסף, עליו לנסות ולנחש על מי מדובר בטקסט. כך מתקדמים התלמידים על גבי לוח המשחק, תוך כדי קריאת המשפטים, חיבור משפטי שאלה ונסיונות ניחוש לגבי שחקן הכדורגל עליו מדובר בטקסט.
חשוב לציין שהתלמידים בקבוצה מאוד תחרותיים ושילוב משחק המסלול גרם למוטיבציה גדולה אצלם להתקדם ולקרוא כמה שיותר משפטים. כך "הרווחנו" תרגול קריאה, מיומנויות שפה שונות והנאה גדולה.
ואכן.. בסופו של דבר הצליח אחד התלמידים לנחש שמדובר בשחקן המופלא פלה. והתלמידים גם נהנו לצפות בסרטון המציג את 20 מרגעיו הגדולים של פלה:
Pele- Top 20 Goals
https://www.youtube.com/watch?v=T7HFq1gKeUU
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה