ביום שישי 15/2/19 שודרה כתבה מרתקת בחדשות בערוץ 12, בעקבותיה הכנתי שיעור לתלמידים שלי. הכתבה מספרת על צבועה שחיה בעיר מודיעין ועל המאמצים של חלק מתושבי העיר לסלקה מהמקום תוך מעורבות של רשות הטבע והגנים. בעבר שוחחנו בכיתה בהזדמנויות רבות על בע"ח בסכנת הכחדה ועל הסיבות לכך. התלמידים בכיתתי מגלים עניין רב בכל הקשור לבע"ח ובמיוחד לנושאים כגון שמירה על הסביבה, קיימות ועוד, ולכן מייד לאחר שצפיתי בכתבה ידעתי שזוהי כתבה שאביא לכיתה ואציג בפניהם.
תחילה הצגתי את תמונת הצבוע בפני התלמידים באמצעות המקרן בכיתה. התלמידים היו צריכים לתאר את הצבוע מבחינה חיצונית. זוהי הזדמנות נפלאה להבחין בין משפט שהוא עובדה למשפט המביע דיעה. לאחר ששוחחנו על הצבוע (מבנה גוף, מראה, צבעים ועוד), חלקתי לתלמידים דף ובו משימה בה עליהם לחקור על הצבוע (באמצעות טאבלטים) ולכתוב לפחות חמש עובדות על הצבוע (אזור מחיה, מזון, התנהגות, משפחה, ועוד). התלמידים ביצעו את המשימה בזוגות ולאחר מכן כל זוג הקריא עובדה אחת שמצא על הצבוע.
תחילה הצגתי את תמונת הצבוע בפני התלמידים באמצעות המקרן בכיתה. התלמידים היו צריכים לתאר את הצבוע מבחינה חיצונית. זוהי הזדמנות נפלאה להבחין בין משפט שהוא עובדה למשפט המביע דיעה. לאחר ששוחחנו על הצבוע (מבנה גוף, מראה, צבעים ועוד), חלקתי לתלמידים דף ובו משימה בה עליהם לחקור על הצבוע (באמצעות טאבלטים) ולכתוב לפחות חמש עובדות על הצבוע (אזור מחיה, מזון, התנהגות, משפחה, ועוד). התלמידים ביצעו את המשימה בזוגות ולאחר מכן כל זוג הקריא עובדה אחת שמצא על הצבוע.
כמובן שצפינו יחד בכתבה. ניתן לצפות בה כאן.
משימת הצפייה היתה לכתוב מהן הסיבות לכך שהצבועה חזרה שוב ושוב לעיר. לאחר הצפייה בכתבה שוחחנו על סיבות אלו ועל הנסיונות הרבים שנעשו על מנת לסלקה מהעיר.
תושבי מודיעין נחלקים למתנגדים לכך שהצבועה תסתובב באין מפריע בעיר (הם אף פנו לבית המשפט) לתומכים בכך שהצבועה תישאר (הם אף פתחו דף פייסבוק עבורה). זוהי הזדמנות לשוחח בכיתה על הדיעות השונות של התושבים, להביע דיעה אישית ולנצל זאת לכתיבת טיעון בעד/ נגד.
בהצלחה! 😊
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה