פרוייקט חדש יוצא לדרך..
את המחצית השניה של שנת הלימודים התחלנו בפרוייקט חדש בשם "מבחן אומץ", במסגרת מודל כיתות 2021. כמו בכל פרוייקט, ישבנו צוות מחנכות כיתות ד' יחד עם המדריכה אורלי רהב ותכננו יחד את תוכנית העבודה למחצית ב'. כזכור, במחצית א' של שנת הלימודים עסקנו בנושא "ריגול מתקופת המקרא ועד ימינו". כל פרוייקט כזה עוסק במספר תחומי דעת על פי תוכנית הלימודים. "מבחן אומץ" כולל שלושה תחומי דעת: שפה, מורשת ותנ"ך בהם הדגש הוא על נושא האומץ.
את הפרוייקט פתחנו בצפיה בסרט "אמיצה" של וולט דיסני וחברת פיקסר.
את הפרוייקט התחלנו לפני פורים וזו היתה הזדמנות מצויינת לשוחח עם התלמידים על מהו אומץ ומיהו אמיץ בהקשר של מגילת אסתר. המשימה הראשונה של התלמידים היתה לכתוב טקסט טיעוני קצר בנושא "מיהי הדמות האמיצה ביותר לדעתך במגילת אסתר?" התלמידים הביעו דיעות שונות והסבירו את בחירתם.
בתחום הדעת שפה נלמד בכיתה פרק מהספר "מבחן אומץ" מאת עדנה קרמר. את הפרק ניתן לקרוא כאן ופעילות סביב הסיפור באתר "בין הצלצולים" ניתן לראות כאן. בתחום הדעת מורשת נלמד על מבצע יונתן (אנטבה), נקרא מידע מתוך סביבת התוכן "גלים" ונכין סיכום בנושא. בתחום הדעת תנ"ך נלמד על שתי דמויות מספר שופטים שגילו אומץ מיוחד: יעל (בסיפור יעל וסיסרא) ושמשון הגיבור.
כהרגלנו נעזר בתוכנית הנפלאה "חדשות התנ"ך":
את המחצית השניה של שנת הלימודים התחלנו בפרוייקט חדש בשם "מבחן אומץ", במסגרת מודל כיתות 2021. כמו בכל פרוייקט, ישבנו צוות מחנכות כיתות ד' יחד עם המדריכה אורלי רהב ותכננו יחד את תוכנית העבודה למחצית ב'. כזכור, במחצית א' של שנת הלימודים עסקנו בנושא "ריגול מתקופת המקרא ועד ימינו". כל פרוייקט כזה עוסק במספר תחומי דעת על פי תוכנית הלימודים. "מבחן אומץ" כולל שלושה תחומי דעת: שפה, מורשת ותנ"ך בהם הדגש הוא על נושא האומץ.
את הפרוייקט פתחנו בצפיה בסרט "אמיצה" של וולט דיסני וחברת פיקסר.
בתחום הדעת שפה נלמד בכיתה פרק מהספר "מבחן אומץ" מאת עדנה קרמר. את הפרק ניתן לקרוא כאן ופעילות סביב הסיפור באתר "בין הצלצולים" ניתן לראות כאן. בתחום הדעת מורשת נלמד על מבצע יונתן (אנטבה), נקרא מידע מתוך סביבת התוכן "גלים" ונכין סיכום בנושא. בתחום הדעת תנ"ך נלמד על שתי דמויות מספר שופטים שגילו אומץ מיוחד: יעל (בסיפור יעל וסיסרא) ושמשון הגיבור.
כהרגלנו נעזר בתוכנית הנפלאה "חדשות התנ"ך":
וגם בתוכנית "תנ"ך בחרוזים" בנושא דבורה, ברק ויעל:
כמו בכל פרוייקט גם בפרוייקט זה ישנו תוצר סופי: ספר כיתתי ובו הסיפור "מבחן אומץ" מלווה באיורים של התלמידים, כולל כריכה, תקציר ומידע על הסופרת עדנה קרמר. הכל כמובן מעשה ידי התלמידים. את התוצר הסופי ילווה חקר מקדים בנושא הוצאה לאור של ספרים.
כחלק מחגיגות פורים בביה"ס, כל כיתה התבקשה להתחפש בתחפושת כיתתית. כאשר שוחחנו בכיתה על פרוייקט "מבחן אומץ"החלטנו לקשר את הנושא גם לתחפושת הכיתתית. התחפשנו לאחד מגיבורי העל- סופרמן.
אלו גיבורי העל שלי:
ואפילו זכינו במקום הראשון!!😊
תגובה 1:
פעילויות מגוונות בנושא מכל תחומי התוכן. אהבתי את החשיבה והביצוע! כל הכבוד ורד!
הוסף רשומת תגובה