כמו שכבר כתבתי כאן וגם כאן אני נוהגת לפתוח כל בוקר עם שיר בוקר שמטעין אותי ואת התלמידים באנרגיות טובות. לרוב אני בוחרת את שיר הבוקר ולעיתים התלמידים מבקשים לבחור שיר. כך היה כשבוקר אחד תלמידה בחרה את השיר "החיים שלנו תותים" (מילים, לחן ושירה: חנן בן ארי).
בחירת השיר הובילה לשיחת בוקר שערכנו בשחרית. שוחחנו על משמעות המשפט "החיים שלנו תותים". מה זה אומר? למה דווקא תותים? האם באמת החיים שלנו "תותים"? אולי לא?..
במהלך השיחה עם הילדים, הם התייחסו באופן אישי למצבים/ נושאים בחייהם בהם הם מרגישים שהחיים שלהם "תותים". מנגד היתה גם התייחסות למצבים בהם החיים לא ממש "תותים". השיחה הפתוחה הובילה להבנה שלא הכל נפלא ונהדר בחיים וישנם גם מצבים קשים איתם כל אחד צריך להתמודד.
נושא ההתמודדות מאוד משמעותי אצלי בכיתה. אני מרבה לשוחח איתם על קשיים ודרכי התמודדות. כל זאת במטרה להעלות את תחושת הדימוי העצמי שלהם, לתת להם כוחות ולחזק אצלם את תחושת המסוגלות והאמונה בעצמם.
לסיום הם נדרשו לכתוב מדוע החיים שלהם "תותים". בסופו של דבר אני מאמינה שצריך להסתכל על הצדדים הטובים בחיים, להעריך אותם ואם אפשר אז גם מידי פעם להגיד תודה על כל הטוב שיש.. 😌
אין לנו זכות בכלל להתלונן
הכל טפו חמסה וברוך ה' כי:
החיים שלנו תותים!
שעות של תור בדואר, קשה לגמור פה תואר
והמצב בנוער, קשה לשיר כמו זוהר...
להתעורר בבוקר, להכנס לכושר
הדלק שוב ביוקר, והמוזה? היא בעוצר.
שחיתות בכל שבועיים, פיגוע כל יומיים
הארנונה בשמיים, והטסט בירושלים...
כשבעל הבית נושה, וגם הבוס נוקשה
אז הפכתי למורשה, לא הכל פררו רושה.
אבל אין לנו זכות בכלל להתלונן...
הילד קם בלילה, והאשה לא די לה
קונה כל מה שבא לה, קשה לשאוף למעלה
קשה לסגור ת'חודש, קשה לדבוק בקודש
חיים שלמים בלי שורש, אין עראק ויש יובש
הסוללה אוזלת, והתקרה נוזלת
המדינה גוזלת, והממשלה? פוזלת
שוטף פלוס שישים, העומס בכבישים
קשה עם המיסים, וכולנו אדישים
אז אין לנו זכות בכלל להתלונן...
טוב פתחנו פה ג'ורה
קיטרנו מספיק, כפינו טובה
עכשיו נחזור אחורה, אל הבסיס
זמן לומר תודה
תודה על הרוח, שאין לי זמן לנוח
תודה על השבת, על שני בנים ובת
תודה על כל היופי,
על הזכות לראות את מסי
על התיקון על המהות
תודה על הילדות!
[תודה על כל מה שבראת...]
אין לנו זכות בכלל להתלונן...
בחירת השיר הובילה לשיחת בוקר שערכנו בשחרית. שוחחנו על משמעות המשפט "החיים שלנו תותים". מה זה אומר? למה דווקא תותים? האם באמת החיים שלנו "תותים"? אולי לא?..
במהלך השיחה עם הילדים, הם התייחסו באופן אישי למצבים/ נושאים בחייהם בהם הם מרגישים שהחיים שלהם "תותים". מנגד היתה גם התייחסות למצבים בהם החיים לא ממש "תותים". השיחה הפתוחה הובילה להבנה שלא הכל נפלא ונהדר בחיים וישנם גם מצבים קשים איתם כל אחד צריך להתמודד.
נושא ההתמודדות מאוד משמעותי אצלי בכיתה. אני מרבה לשוחח איתם על קשיים ודרכי התמודדות. כל זאת במטרה להעלות את תחושת הדימוי העצמי שלהם, לתת להם כוחות ולחזק אצלם את תחושת המסוגלות והאמונה בעצמם.
לסיום הם נדרשו לכתוב מדוע החיים שלהם "תותים". בסופו של דבר אני מאמינה שצריך להסתכל על הצדדים הטובים בחיים, להעריך אותם ואם אפשר אז גם מידי פעם להגיד תודה על כל הטוב שיש.. 😌
החיים שלנו תותים (מתוך שירונט)
חנן בן ארי
מילים ולחן: חנן בן אריאין לנו זכות בכלל להתלונן
הכל טפו חמסה וברוך ה' כי:
החיים שלנו תותים!
שעות של תור בדואר, קשה לגמור פה תואר
והמצב בנוער, קשה לשיר כמו זוהר...
להתעורר בבוקר, להכנס לכושר
הדלק שוב ביוקר, והמוזה? היא בעוצר.
שחיתות בכל שבועיים, פיגוע כל יומיים
הארנונה בשמיים, והטסט בירושלים...
כשבעל הבית נושה, וגם הבוס נוקשה
אז הפכתי למורשה, לא הכל פררו רושה.
אבל אין לנו זכות בכלל להתלונן...
הילד קם בלילה, והאשה לא די לה
קונה כל מה שבא לה, קשה לשאוף למעלה
קשה לסגור ת'חודש, קשה לדבוק בקודש
חיים שלמים בלי שורש, אין עראק ויש יובש
הסוללה אוזלת, והתקרה נוזלת
המדינה גוזלת, והממשלה? פוזלת
שוטף פלוס שישים, העומס בכבישים
קשה עם המיסים, וכולנו אדישים
אז אין לנו זכות בכלל להתלונן...
טוב פתחנו פה ג'ורה
קיטרנו מספיק, כפינו טובה
עכשיו נחזור אחורה, אל הבסיס
זמן לומר תודה
תודה על הרוח, שאין לי זמן לנוח
תודה על השבת, על שני בנים ובת
תודה על כל היופי,
על הזכות לראות את מסי
על התיקון על המהות
תודה על הילדות!
[תודה על כל מה שבראת...]
אין לנו זכות בכלל להתלונן...
וזה מה שכתבו התלמידים:
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה